Ιστορία του Β' Παγκοσμίου πολέμου
Αμερικανικές δυνάμεις καθώς αποβιβάζονται στη Σαϊπάν. Ιούνιος/Ιούλιος 1944 [πηγή:http://www.archives.gov/research/ww2/photos]

Το ημερολογιο του πολεμου

Σεπ 1939
1939194019411942194319441945
ΔΤΤΠΠΣΚ
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678

Τελευταια Αρθρογραφια

Ο ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ

Ο Χάρτης του Πολέμου

Εισοδος Μελων

Εγγραφή

I-400

Sen Toku I-400

Ακριβής απεικόνιση μοντέλου υπό κλίμακα του I-400.

Κατά τη διάρκεια του πολέμου, ενώ οι Γερμανοί σχεδίαζαν αεροπλάνα με κινητήρες jet και βαλλιστικούς πυραύλους για να πλήξουν συμμαχικές πόλεις, χιλιόμετρα μακριά και οι Αμερικανοί σχεδίαζαν με απόλυτη μυστικότητα την ατομική βόμβα, οι Ιάπωνες σχεδίαζαν και αυτοί τα μυστικά τους όπλα για να πλήξουν Αμερικανικές πόλεις της δυτικής ακτογραμμής των Η.Π.Α. Ένα από αυτά, ήταν τα υποβρύχια τύπου I-400, τα μεγαλύτερα υποβρύχια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου και τα μεγαλύτερα στον κόσμο μέχρι την κατασκευή των πυρηνικών υποβρυχίων τη δεκαετία του '60. Όσο και να φαίνεται περίεργο, επρόκειτο για υποβρύχια αεροπλανοφόρα, ικανά να φέρουν στο εσωτερικό τους μέχρι και τρία υδροπλάνα με διπλωμένα τα πτερύγιά τους. Τα αεροσκάφη αυτά ήταν τα Aichi M6A1 τύπου Seiran και έφεραν μία τορπίλη ή μία βόμβα 800 κιλών. Στα σχέδιά τους ήταν επίσης ένα πλήγμα στη Νέα Υόρκη, αφού τα υποβρύχια αυτά θα είχαν την ικανότητα να πλεύσουν μέχρι εκεί, καθώς και βιολογικό πλήγμα με κιβώτια που θα περιείχαν μολυσμένους ποντικούς και έντομα

Το 1942 με προτροπή του ναύαρχου Isoroku Yamamoto εξελίσσεται στα σχέδια το μυστικό υπερόπλο και το 1943 αρχίζει η κατασκευή των υποβρυχίων αυτών. Τελικά μόνο τρία ναυπηγήθηκαν, τα Ι-400, Ι-401 και Ι-402. Από αυτά το τελευταίο δεν χρησιμοποιήθηκε καν, αφού η κατασκευή του τέλειωσε τον Ιούλιο του 1945, τρείς εβδομάδες πριν από το τέλος του πολέμου. Το μήκους 122 μέτρων υποβρύχιο είχε τέσσερις ντιζελομηχανές επιφανείας και δύο ηλεκτρομηχανές κατάδυσης. Ήταν επανδρωμένο με 140 αξιωματικούς και ναύτες και ήταν εφοδιασμένο με πολλά καύσιμα, τόσα ώστε να γυρίσει όλο τον κόσμο μιάμιση φορά. Κύριος στόχος ήταν οι Η.Π.Α. καθώς και ένα αιφνιδιαστικό χτύπημα στη Διώρυγα του Παναμά. Το χτύπημα αυτό θα ήταν σοβαρό για τους Αμερικανούς , διότι θα εμποδίζονταν η απρόσκοπτη κυκλοφορία πλοίων στη Διώρυγα που συνδέει δύο ωκεανούς. Το ταξίδι μέχρι την Διώρυγα θα διαρκούσε δύο μήνες και διατάχτηκαν να το κάνουν τον Ιούνιο του 1945 τα Ι-400 και Ι-401 συνοδευόμενα από άλλα δύο μικρότερα τα Ι-13 και Ι-14. Στα σχέδια των Ιαπώνων ήταν ακόμα και επίθεση πιλότων καμικάζι με τα Seiran, σε περίπτωση αποτυχίας κανονικού βομβαρδισμού της Διώρυγας

Δυστυχώς η ευτυχώς, η Ιαπωνία παραδόθηκε πριν από την επίθεση των υποβρυχίων και ο πόλεμος έληξε χωρίς να πραγματοποιηθεί αυτή η επιχείρηση. Στις 22 Αυγούστου 1945 τα πληρώματα των υποβρυχίων διατάχτηκαν να καταστρέψουν τον οπλισμό τους και να παραδοθούν εν πλω στον Αμερικανικό Στόλο
Αργότερα, τον Ιούνιο του 1946 τα ιαπωνικά υποβρύχια Ι-400, Ι-401, καθώς και τα Ι-201, Ι-203 οδηγήθηκαν στη Χαβάη για περαιτέρω επιθεώρηση από Αμερικανούς στρατιωτικούς. Μετά την ολοκλήρωση των επιθεωρήσεων, τα υποβρύχια βυθίστηκαν στα ανοιχτά, επειδή Σοβιετικοί στρατιωτικοί είχαν ζητήσει πρόσβαση σε αυτά, πράγμα που οι Αμερικανοί δεν το ήθελαν
Στη φωτογραφία φαίνεται το μοντέλο του υποβρυχίου Ι-400 υπό κλίμακα 1/350, κατασκευασμένο από τον υπογράφοντα το άρθρο αυτό

Δυνάμεις, Ιαπωνία, Δημοσιεύθηκε στις 12/1/2011 από Κυριάκος Χατζηπαρές

Αξιολόγηση : 4.57/5
Αξιολογήστε αυτό το άρθρο
Το παραπάνω κείμενο είναι πρωτότυπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του σε οποιοδήποτε μέσο χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των συντακτών. Αν επιθυμείτε να το χρησιμοποιήσετε, παρακαλούμε ενημερώστε μας προηγουμένως
Θεωρείτε οτι το άρθρο αυτό είναι ελλειπές ή ανακριβές; Δημοσιεύσετε το δικό σας άρθρο ή συμπληρώστε το παραπάνω, πατώντας εδώ
Σχετικά άρθρα

Aichi M6A1, Isoroku Yamamoto