Ιστορία του Β' Παγκοσμίου πολέμου
Πανοραμική άποψη της Δρέσδης, μετά τον βομβαρδισμό τον Φεβρουάριο του 1945

Το ημερολογιο του πολεμου

Σεπ 1939
1939194019411942194319441945
ΔΤΤΠΠΣΚ
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678

Τελευταια Αρθρογραφια

Ο ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ

Ο Χάρτης του Πολέμου

Εισοδος Μελων

Εγγραφή

Messerschmitt Me 163 Komet

Messerschmitt Me 163 Komet

Messerschmitt Me 163 Komet έκδοση Β (Πηγή: National Museum of the U.S. Air Force).

Το Messerschmitt Me 163 με το προσωνύμιο “Komet” (Κομήτης) ήταν το πρώτο πυραυλοκίνητο (rocket plane) μονοθέσιο μαχητικό αεροσκάφος ανάσχεσης που κατασκευάστηκε παγκόσμια. Παραμένει μέχρι τις μέρες μας το μοναδικό παγκόσμια πυραυλοκίνητο μαχητικό επιχειρησιακό αεροσκάφος. Χρησιμοποιούσε πύραυλο (rocket) ενσωματωμένο στην άτρακτό του και παρουσιάστηκε έτοιμο επιχειρησιακά για λογαριασμό της Deutsche Luftwaffe (Πολεμική Αεροπορία της Γερμανίας) το 1944. Εκείνη τη χρονιά ο πιλότος δοκιμαστής Rudy Opitz το οδήγησε στα όριά του, πραγματοποιώντας την φανταστική τελική ταχύτητα των 1.123 km/h.

Υπεύθυνος για τον σχεδιασμό και εξέλιξή του ήταν ο καθηγητής Alexander Martin Lippisch, ο οποίος το 1938 έγινε επικεφαλής του μυστικού προγράμματος εξέλιξης πυραυλοκίνητων αεροσκαφών της Ναζιστικής Γερμανίας. Το πρωτότυπο Me 163 A V4 ήταν έτοιμο και πέταξε σε δοκιμαστική πτήση στις 1 Σεπτεμβρίου 1941.

Το Messerschmitt Me 163 Komet ήταν ένα μοναδικής σχεδίασης αεροσκάφος που έδειξε το μέλλον. Δεν είχε σύστημα προσγείωσης, αλλά ένα ζευγάρι τροχών που βοηθούσε στην απογείωση και μόνον, οι οποίοι μετά την απογείωση του, έπεφταν στο έδαφος. Όσο κατά την επιστροφή στη βάση του, ένα εκτινασσόμενο πτερύγιο στη κοιλιά του σκάφους φρόντιζε για την προσγείωση. Για την πυραυλοκίνηση φρόντιζαν δύο δεξαμενές υγρών καυσίμων, οι οποίες τροφοδοτούσαν συγχρόνως τον πύραυλο τύπου Walter HWK 109-509.

Η πρώτη υπηρεσιακή πτήση του Messerschmitt Me 163 έγινε στις 28 Ιουλίου 1944, με στόχο δύο USAAF B-17 Flying Fortress, χωρίς επιβεβαιωμένες απώλειες. Ο οπλισμός του αποτελείτο από δύο πυροβόλα MK 108 των 30 mm, με τα οποία ο πιλότος δυσκολεύονταν πολύ να σκοπεύσει και να πετύχει εχθρικά αεροσκάφη, διότι λόγω της υψηλής ταχύτητάς του (κοντά στα 1.000 km/h), είχε στη διάθεσή του μόνο 2 με 3 δευτερόλεπτα να πυροβολήσει. Η επίθεση γίνονταν από μεγάλο ύψος και κατά την βύθιση τους έβαλαν με τα πυροβόλα τους εναντίων εχθρικών βομβαρδιστικών. Συνολικά περίπου 300 αεροσκάφη όλων των εκδόσεων πέταξαν σε αποστολές, τα οποία κατέρριψαν μόνον 16 συμμαχικά αεροσκάφη, εννέα από τα οποία ήταν τετρακινητήρια βομβαρδιστικά. Τρία βομβαρδιστικά κατέρριψε ο πλέον επιτυχημένος πιλότος τους Siegfried Schubert.

Στη φωτογραφία φαίνεται ένα Messerschmitt Me 163 Komet έκδοση Β, το οποίο βρίσκεται στο Εθνικό Μουσείο της USAF. (Πηγή: National Museum of the U.S. Air Force).

Δυνάμεις, Γερμανία, Δημοσιεύθηκε στις 3/4/2011 από Κυριάκος Χατζηπαρές

Αξιολόγηση : 4.80/5
Αξιολογήστε αυτό το άρθρο
Το παραπάνω κείμενο είναι πρωτότυπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του σε οποιοδήποτε μέσο χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των συντακτών. Αν επιθυμείτε να το χρησιμοποιήσετε, παρακαλούμε ενημερώστε μας προηγουμένως
Θεωρείτε οτι το άρθρο αυτό είναι ελλειπές ή ανακριβές; Δημοσιεύσετε το δικό σας άρθρο ή συμπληρώστε το παραπάνω, πατώντας εδώ