Ιστορία του Β' Παγκοσμίου πολέμου
Η κεντρική είσοδος στο στρατόπεδο συγκέντρωσης Άουσβιτς

Το ημερολογιο του πολεμου

Σεπ 1939
1939194019411942194319441945
ΔΤΤΠΠΣΚ
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678

Τελευταια Αρθρογραφια

Ο ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ

Ο Χάρτης του Πολέμου

Εισοδος Μελων

Εγγραφή

Yokosuka MXY-7 Ohka

Yokosuka MXY-7 Ohka

Αεροσκάφος καμικάζι Yokosuka MXY-7 Ohka

Το Yokosuka MXY-7 Ohka ήταν μονοθέσιο Ιαπωνικό αεροσκάφος αυτοκτονίας οδηγούμενο από Ιάπωνες πιλότους καμικάζι. Έδρασε υπηρεσιακά κατά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, για λογαριασμό του Αυτοκρατορικού Ιαπωνικού Ναυτικού και εναντίον Αμερικανικών πλοίων. Πετούσε αγκιστρωμένο στη κοιλιά του βομβαρδιστικού αεροσκάφους Mitsubishi G4M. Αυτά τα βομβαρδιστικά - γνωστά και με το παρατσούκλι «Betty» - ήσαν οι φορείς των Yokosuka MXY-7 Ohka, τα οποία μετέφεραν και άφηναν κοντά στα πλοία-στόχους τους.

Το Yokosuka MXY-7 Ohka έφερε τρείς ρουκέτες Type 4 Model 1 Mark 20 στο κυρίως σώμα του, οι οποίες φρόντιζαν για την ώση του. Περίπου 20 ναυτικά μίλια πριν το στόχο του, ο πιλότος του Mitsubishi G4M, άφηνε το Yokosuka MXY-7 Ohka, το οποίο αρχικά ανεμοπορούσε παίρνοντας κατεύθυνση προς το πλοίο-στόχο. Όταν ο πιλότος καμικάζι έκρινε ότι είχε «κλειδώσει» το στόχο του, πυροδοτούσε τις τρείς ρουκέτες και οδηγούσε το αεροσκάφος αυτοκτονίας πάνω στο πλοίο-στόχο.

Συνολικά 850 περίπου Yokosuka MXY-7 Ohka διαφόρων τύπων κατασκευάστηκαν, από τους οποίους το Model 11 ήταν το μοναδικό που πέταξε υπηρεσιακά και φυσικά παρήχθη σε περισσότερα αντίτυπα. Είχε μήκος περίπου 6 μέτρα και ξύλινα πτερύγια. Άδειο ζύγιζε περί τα 440 κιλά, αλλά φορτωμένο έφτανε τα 2.150 κιλά. Έφερε βόμβα 1.200 κιλών τρινιτροτολουόλης (TNT) και η ταχύτητά του λίγο πριν την πρόσκρουση ξεπερνούσε τα 800 km/h. Η ακτίνα δράσης του μετά βίας ξεπερνούσε τα 20 ναυτικά μίλια, για αυτό το λόγο τα Mitsubishi G4M έπρεπε να πλησιάσουν αρκετά τα πλοία-στόχους, ούτως ώστε να τα αφήσουν όσο μπορούσαν κοντύτερα σε αυτά. Έτσι αρκετά από αυτά καταρρίφτηκαν από Αμερικανικά καταδιωκτικά αεροσκάφη, πριν προλάβουν να απαγκιστρώσουν το Yokosuka MXY-7 Ohka. Τα Mitsubishi G4M λόγω του όγκου των ήταν εύκολοι στόχοι για τους αντιπάλους και ειδικότερα όταν ετοιμάζονταν να απαγκιστρώσουν, όπου δεν είχαν δυνατότητα ελιγμών και η ταχύτητά τους ήταν περίπου 400 km/h.

Στις 21 Μαρτίου 1945, τα πρώτα 16 Yokosuka MXY-7 Ohka αγκιστρωμένα σε ισάριθμα Mitsubishi G4M και με συνοδεία αρκετών καταδιωχτικών, εστάλησαν εναντίων των Αμερικανικών αεροπλανοφόρων USS Hornet, USS Bennington, USS Wasp και USS Belleau Wood. Η Ιαπωνική δύναμη αναχαιτίστηκε από Αμερικανικά καταδιωχτικά Grumman F6F Hellcat, με αποτέλεσμα και τα 16 Yokosuka MXY-7 Ohka να απαγκιστρωθούν βεβιασμένα από τους φορείς τους, γύρω στα 70 ναυτικά μίλια από τους στόχους τους. Κανένα δεν ολοκλήρωσε την αποστολή του και κανένας πιλότος καμικάζι δεν γύρισε πίσω.

Την 1η Απριλίου 1945, ένα Yokosuka MXY-7 Ohka χτύπησε το θωρηκτό USS West Virginia πέφτοντας πάνω σε ένα πύργο 16ιντσων κανονιών, με αποτέλεσμα να του προκαλέσει μεγάλες ζημιές.

Στις 12 Απριλίου 1945, άλλα 9 Yokosuka MXY-7 Ohka αγκιστρωμένα σε ισάριθμα Mitsubishi G4M επιτέθηκαν σε Αμερικανικό Στόλο στη Ναυμαχία της Okinawa. Το αντιτορπιλικό USS Mannert L. Abele χτυπήθηκε από ένα Yokosuka MXY-7 Ohka και βυθίστηκε, το δε αντιτορπιλικό USS Stanley δέχτηκε επίθεση από δύο Yokosuka MXY-7 Ohka, χωρίς όμως να υποστεί σοβαρές ζημιές. Τέλος, το αντιτορπιλικό USS Jeffers κατέρριψε ένα Yokosuka MXY-7 Ohka, 45 μόλις μέτρα πριν τη πρόσκρουσή του σε αυτό, με αποτέλεσμα το πλοίο να αχρηστευτεί και να αποσυρθεί από την μάχη εξ αιτίας της φοβερής έκρηξης που ακολούθησε. Δύο μέρες αργότερα άλλα 7 Yokosuka MXY-7 Ohka αγκιστρωμένα σε ισάριθμα Mitsubishi G4M επιτέθηκαν στον ίδιο Στόλο χωρίς αποτέλεσμα και χωρίς κανένα να γυρίσει πίσω.

Τον Μάιο του 1945 πολλές ακόμα παρόμοιες επιθέσεις έγιναν με αποτέλεσμα να προκληθούν μεγάλες ζημιές στη ναρκοθέτιδα USS Shea, στο ναρκαλιευτικό USS Gayety και στο αντιτορπιλικό USS Hugh W. Hadley.

Το προσωνύμιο «Ohka» σημαίνει ανθός κερασιάς. Υπήρχαν ζωγραφισμένοι ανθοί κερασιάς στα αεροσκάφη που υποδήλωναν την ταυτότητά των πιλότων τους και θύμιζαν στοίχους Ιαπωνικού ποιήματος σαν και αυτούς:

«Τα άνθη της κερασιάς δεν επιστρέφουν ποτέ στο δέντρο από όπου έπεσαν. Όπως ένας ανθός κερασιάς που πέφτει, έτσι και οι πιλότοι Ohka δεν επιστρέφουν ποτέ».

Οι πιλότοι «Ohka» τύγχαναν μεγάλου σεβασμού και τους τιμούσαν σε πολλές Ιαπωνικές πόλεις σε θρησκευτικά μνημεία και ναούς, όπως το Yasukuni Shrine, που είναι μεγάλος και ιερός τόπος λατρείας στο Τόκιο.

Αρθρογραφία, Ιαπωνία, Δημοσιεύθηκε στις 27/4/2011 από Κυριάκος Χατζηπαρές

Αξιολόγηση : 3.90/5
Αξιολογήστε αυτό το άρθρο
Το παραπάνω κείμενο είναι πρωτότυπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του σε οποιοδήποτε μέσο χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των συντακτών. Αν επιθυμείτε να το χρησιμοποιήσετε, παρακαλούμε ενημερώστε μας προηγουμένως
Θεωρείτε οτι το άρθρο αυτό είναι ελλειπές ή ανακριβές; Δημοσιεύσετε το δικό σας άρθρο ή συμπληρώστε το παραπάνω, πατώντας εδώ
Σχετικά άρθρα

Mitsubishi G4M