Ιστορία του Β' Παγκοσμίου πολέμου
Πιλότοι στο πτερύγιο ενός F6F Hellcat στο αεροπλανοφόρο USS Lexington [πηγή:http://www.archives.gov/research/ww2/photos]

Το ημερολογιο του πολεμου

Σεπ 1939
1939194019411942194319441945
ΔΤΤΠΠΣΚ
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678

Τελευταια Αρθρογραφια

Ο ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ

Ο Χάρτης του Πολέμου

Εισοδος Μελων

Εγγραφή

Junkers Ju 390

Junkers Ju 390

Το Junkers Ju 390 σε δοκιμαστική πτήση

Το Junkers Ju 390 ήταν το πρώτο βαρύ Γερμανικό μεταγωγικό εξακινητήριο αεροσκάφος που κατασκευάστηκε για λογαριασμό της Deutsche Luftwaffe (Πολεμική Αεροπορία της Γερμανίας) και πέταξε για πρώτη φορά στις 20 Οκτωβρίου 1943. Κατασκευάστηκε με σκοπό να αποτελέσει το πρώτο μεγάλης ακτίνας δράσης βαρύ βομβαρδιστικό και με απώτερο σκοπό τον βομβαρδισμό των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής με απευθείας πτήση από την Γερμανία. Αποτελούσε μέρος του μυστικού στρατηγικού σχεδίου «America Bomber», το οποίο ήθελε την κατασκευή βαρέων στρατηγικών βομβαρδιστικών αεροσκαφών μεγάλης ακτίνας δράσης.

Το Junkers Ju 390 εξελίχτηκε πάνω στο Junkers Ju 290. Είχαν τα ίδια χαρακτηριστικά (μεγάλης ακτίνας δράσης βαρέα βομβαρδιστικά) αλλά το Junkers Ju 290 ήταν μικρότερο και έφερε 4 κινητήρες. Έτσι κατασκευάστηκαν δύο (και μοναδικά) πρωτότυπα Junkers Ju 390 με μακρύτερη άτρακτο που έφτανε τα 34 μέτρα και μεγαλύτερο άνοιγμα πτερυγίων που έφτανε τα 50 μέτρα. Στα μεγαλύτερα αυτά φτερά θα μπορούσαν πλέον να φιλοξενηθούν 6 κινητήρες της BMW 1.700 ίππων ο καθένας. Το μέγιστο βάρος του κατά την απογείωση θα έφτανε τους 76 σχεδόν τόνους, μεγάλο νούμερο για εκείνη την εποχή, βάρος το οποίο μαρτυρούσε το βαρύ φορτίο από βόμβες που θα μπορούσε να μεταφέρει. Ο αμυντικός οπλισμός του αποτελείτο από 3 ή 4 κανόνια των 20 mm και από 3 ή 4 οπλοπολυβόλα των 13 mm. Η μέγιστη ταχύτητά του έφτανε τα 505 km/h και η ακτίνα δράσης του ξεπέρναγε τα 9.500 km.

Στα τέλη του 1944 αξιόπιστες πηγές (Γερμανικά αρχεία στην κατοχή Άγγλου αξιωματούχου) αναφέρουν ότι το πρώτο πρωτότυπο Junkers Ju 390 V1, το οποίο κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο της Junkers στη πόλη Dessau, πέταξε με αφετηρία τις δυτικές ακτές της Γαλλίας και έφτασε 19 χιλιόμετρα βόρια της Νέας Υόρκης, γυρίζοντας πίσω με ασφάλεια. Αργότερα, το Junkers Ju 390 V1, επέστρεψε στη βάση του (Dessau) και καταστράφηκε τον Απρίλιο του 1945 από τους Γερμανούς, λίγο πριν την εισβολή των συμμαχικών στρατευμάτων. Άλλες πηγές αναφέρουν ότι και τα δύο πρωτότυπα έφτασαν πάνω από την Νέα Υόρκη και μάλιστα έκαναν κύκλους πάνω από την πόλη διάρκειας μιας ώρας.

Το Junkers Ju 390 ήταν ένα ακόμα πρωτοπόρο και ιδιαίτερο οπλικό σύστημα της Ναζιστικής Γερμανίας το οποίο δεν πρόλαβε να εξελιχτεί. Σύμφωνα με τα μυστικά ημερολόγια του Spandau, ο Χίτλερ ήταν γοητευμένος με την ιδέα να ζήσει να δει τη Νέα Υόρκη στις φλόγες και έβλεπε με ενδιαφέρον εγχειρήματα και κατασκευές σαν το Junkers Ju 390, που αποτελούσε μέρος του μυστικού στρατηγικού σχεδίου «America Bomber», μαζί με τα Junkers Ju 290, Heinkel He 277 και Messerschmitt Me 264. Πιθανοί στόχοι της Deutsche Luftwaffe που αναφέρονται στα καταγεγραμμένα αρχεία του μυστικού αυτού στρατηγικού σχεδίου, ήσαν η βιομηχανία αλουμίνας (ALCOA) σε Νέα Υόρκη και Βόρειο Καρολίνα, η αεροπορική εταιρεία Pratt & Whitney σε Κονέκτικατ, η βιομηχανία αυτοκινήτων Chrysler σε Ντιτρόιτ και η βιομηχανία κατασκευής αεροσκαφών και κινητήρων Wright Aeronautical στο Νιού Τζέρσεϋ.

Δυνάμεις, Γερμανία, Δημοσιεύθηκε στις 13/5/2011 από Κυριάκος Χατζηπαρές

Αξιολόγηση : 5.00/5
Αξιολογήστε αυτό το άρθρο
Το παραπάνω κείμενο είναι πρωτότυπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του σε οποιοδήποτε μέσο χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των συντακτών. Αν επιθυμείτε να το χρησιμοποιήσετε, παρακαλούμε ενημερώστε μας προηγουμένως
Θεωρείτε οτι το άρθρο αυτό είναι ελλειπές ή ανακριβές; Δημοσιεύσετε το δικό σας άρθρο ή συμπληρώστε το παραπάνω, πατώντας εδώ