Ιστορία του Β' Παγκοσμίου πολέμου
Το Βρετανικό αεροπλανοφόρο HMS Victorious στο Devenport, το 1947 [πηγή:http://www.naval-history.ne]

Το ημερολογιο του πολεμου

Σεπ 1939
1939194019411942194319441945
ΔΤΤΠΠΣΚ
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678

Τελευταια Αρθρογραφια

Ο ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ

Ο Χάρτης του Πολέμου

Εισοδος Μελων

Εγγραφή

H-Class Battleships

H-Klasse Schlachtschiff

Εικαστική απεικόνιση θωρηκτού κλάσης

Η κλάση των πολεμικών πλοίων «Η» περιελάμβανε τα μεγαλύτερα θωρηκτά πολεμικά πλοία που θα κατασκευαζόντουσαν ποτέ στον κόσμο. Επρόκειτο για ερευνητικό έργο που σχεδιάστηκε για λογαριασμό του Γερμανικού Πολεμικού Ναυτικού της δεκαετίας του 1930 και το οποίο δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Ήταν μέρος του μεγαλεπήβολου «Σχεδίου Ζ» το οποίο εκπόνησε ο ίδιος ο Χίτλερ και είχε σκοπό να εφοδιάσει με πολλά πολεμικά πλοία το Γερμανικό Πολεμικό Ναυτικό, ούτως ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει το πανίσχυρο Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό της εποχής εκείνης. Το «Σχέδιο Ζ» ήθελε την επέκταση και εφοδιασμό του Γερμανικού Πολεμικού Ναυτικού με 10 θωρηκτά, 4 αεροπλανοφόρα, 8 βαρέα καταδρομικά, 15 καταδρομικά, 60 ελαφρά καταδρομικά, 68 αντιτορπιλικά, πολλές τορπιλάκατους και πάρα πολλά υποβρύχια.

Όλα τα θωρηκτά κλάσης «Η» θα έφεραν νεότατες ντιζελομηχανές της Εταιρείας MAN, σε αντίθεση με τους ατμολέβητες υψηλής πίεσης που χρησιμοποιούσαν εκείνη την εποχή και θα ήσαν οι διάδοχοι των θωρηκτών της κλάσης Bismarck (Bismarck και Tirpitz). Πρώτη εκδοχή θωρηκτού κλάσης «Η» ήταν το «Η-39» που αποτελούσε σχεδιασμό αρκετά παραπλήσιο με αυτόν του Bismarck, αλλά σε μεγαλύτερη έκδοση με κανόνια των 16 ιντσών, έναντι 15 ιντσών που έφερε το Bismarck. Ο σχεδιασμός «Η-41» ήταν στην ουσία βελτίωση του «Η-39», με μήκος που έφτανε τα 282 μέτρα και με 8 κανόνια των 17 ιντσών. Ακολούθησε ο σχεδιασμός των μεγαλύτερων και βαρύτερων «Η-42» και «Η-43» με 8 κανόνια των 19 ιντσών και ο κύκλος της κλάσης «Η» έκλεισε με τον σχεδιασμό του θηριώδους σε όγκο «Η-44». Το τελευταίο θα έφερε 8 κανόνια των 20 ιντσών, το βάρος του θα ήταν 131.000 τόνοι και το μήκος του θα έφτανε τα 345 μέτρα. Ουδεμία σύγκριση βέβαια με τα θωρηκτά κλάσης Bismarck, τα Bismarck και Tirpitz, που έφεραν 8 κανόνια των 15 ιντσών, είχαν βάρος 50.000 τόνους και μήκος τα 251 μέτρα. Ουδεμία σύγκριση επίσης και με τα Ιαπωνικά Yamato και Musashi τα οποία έφεραν 9 κανόνια των 18,1 ιντσών, είχαν βάρος 73.000 τόνους και μήκος τα 263 μέτρα. Τα δύο τελευταία αποτέλεσαν τα μεγαλύτερα, βαρύτερα και πλέον καλά εξοπλισμένα θωρηκτά που κατασκευάστηκαν ποτέ στον κόσμο.

Μόνο τέσσερα ναυπηγεία στη Γερμανία είχαν την απαραίτητη υποδομή να κατασκευάσουν τα νέα θωρηκτά κλάσης «Η». Έτσι, δύο θωρηκτά της κλάσης αυτής άρχισαν να κατασκευάζονται το 1939, το ένα στο Αμβούργο και το άλλο στη Βρέμη. Είχαν προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν το 1944. Γρήγορα όμως το Γερμανικό Επιτελείο διέταξε την λήξη των εργασιών και την κατάργηση του όλου σχεδίου, διότι εκτίμησαν ότι η εποχή των μεγάλων θωρηκτών είχε πλέον παρέλθει. Παράλληλα έδωσαν βάρος στην κατασκευή και εξέλιξη των υποβρυχίων τους (U-boats) γεγονός που μάλλον τους δικαίωσε. Μέχρι το 1940 το χρησιμοποιηθέν υλικό (χάλυβας) των δύο αυτών θωρηκτών, διαλύθηκε και επαναχρησιμοποιήθηκε αλλού. Ήταν προφανές άλλωστε ότι κατά τη διάρκεια του πολέμου, που μόλις είχε αρχίσει, η Γερμανία δεν θα μπορούσε να κατασκευάσει τέτοιας κλίμακας κατασκευές. Τα σκάφη αυτά δεν πρόλαβαν καν να ονοματιστούν, αν και ονόματα όπως Hindenburg και Grossdeutschland είχαν αναφερθεί. Ειδικότερα το τελευταίο (Μεγάλη Γερμανία) ήταν απίθανο να δοθεί, δεδομένου ότι ο Χίτλερ φοβόταν την απώλεια ενός σκάφους με το όνομα της Γερμανίας.

Δυνάμεις, Γερμανία, Δημοσιεύθηκε στις 11/1/2012 από Κυριάκος Χατζηπαρές

Αξιολόγηση : 4.67/5
Αξιολογήστε αυτό το άρθρο
Το παραπάνω κείμενο είναι πρωτότυπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του σε οποιοδήποτε μέσο χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των συντακτών. Αν επιθυμείτε να το χρησιμοποιήσετε, παρακαλούμε ενημερώστε μας προηγουμένως
Θεωρείτε οτι το άρθρο αυτό είναι ελλειπές ή ανακριβές; Δημοσιεύσετε το δικό σας άρθρο ή συμπληρώστε το παραπάνω, πατώντας εδώ