Ιστορία του Β' Παγκοσμίου πολέμου
Γερμανοί αιχμάλωτοι του Αμερικανικού στρατού στο Bastogne του Βελγίου, 9 Ιανουαρίου 1945 [πηγή:http://www.theatlantic.com]

Το ημερολογιο του πολεμου

Σεπ 1939
1939194019411942194319441945
ΔΤΤΠΠΣΚ
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678

Τελευταια Αρθρογραφια

Ο ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ

Ο Χάρτης του Πολέμου

Εισοδος Μελων

Εγγραφή

M18 Hellcat

M18 Hellcat

Ένα αμερικανικό Hellcat με το πυροβόλο M1 των 76 χιλιοστών

Το Hellcat ήταν ένας αμερικανικός καταστροφέας αρμάτων που κατασκευάστηκε για να καλύψει την ανάγκη των αμερικανικών δυνάμεων για ένα εξελιγμένο και γρήγορο τέτοιο όχημα. Με μέγιστη ταχύτητα τα 92χλμ/ώρα, αποδείχθηκε ως το γρηγορότερο θωρακισμένο όχημα του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου. Αν και η επίσημη ονομασία του ήταν M18, είναι γνωστό μέχρι σήμερα ως "Hellcat", μια ονομασία που του δόθηκε από την Buick, την εταιρία που το κατασκεύαζε. Το Hellcat μαζί με το βρετανικό Sherman Firefly και το M10 Wolverine ήταν η κύρια δύναμη αρμάτων κατά την Απόβαση στη Νορμανδία

Η σχεδίασή του ξεκίνησε το 1942, ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 1943 και η παραγωγή του διήρκεσε μόνο 15 μήνες, μέχρι τον Οκτώβριο του 1944, έχοντας κατασκευαστεί συνολικά 2.500 οχήματα. Το όχημα ζύγιζε 18 τόνους, αλλά μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα μέχρι 92 χλμ/ώρα χάρη στον 450 ίππων, 9 κυλίνδρων κινητήρα. Για να είναι ελαφρύτερο, η θωράκισή του κρατήθηκε στο ελάχιστο, δηλαδή όχι περισσότερο από 2.5 εκατοστά πλάτος. Σε αντίθεση με τα περισσότερα άλλα τέτοια οχήματα, για τη κατασκευή του δεν χρησιμοποιήθηκε το σασί κάποιου άλλου άρματος, καθώς κανένα προηγούμενο στρατιωτικό όχημα δεν ήταν τόσο γρήγορο. Ο πυργίσκος του στο πάνω μέρος ήταν ανοιχτός, χαρακτηριστικό που διέθεταν οι περισσότεροι αμερικανικοί καταστροφείς αρμάτων της εποχής, άφηνοντας το πληρωμα εκτεθειμένο σε ελεύθερους σκοπευτές, χειροβομβίδες ή θραύσματα βλημάτων

Αρχικά ήταν εξοπλισμένο με ένα πυροβόλο 37 χιλιοστών M3, αλλά κατά τη διάρκεια των πρώτων του μαχών στη Βόρεια Αφρική αποδείχθηκε ανεπαρκές κι έτσι αντικαταστάθηκε με το πυροβόλο 76 χιλιοστών M1. Ως δευτερεύον οπλισμό διέθετε στο πάνως μέρος του, ένα πολυβόλο M2 Browning πάνω σε μία ευέλικτη περιστρεφόμενη βάση για χρήση ενάντια σε αεροπλάνα και πεζικό. Το πυροβόλο Μ1 αποδείχτηκε αναποτελεσματικό ενάντια στα γερμανικά βαριά άρματα, γι αυτό και συνήθως χρησιμοποιούνταν βλήματα HVAP που κατάφερναν μεγαλύτερη διάτρηση. Ακόμα και μ' αυτά τα βλήματα όμως, η διάτρηση έφτανε με δυσκολία τα 88 χιλιοστά στα 2.000 μέτρα, κάτι που ήταν αρκετό για να διατρήσει ένα Panzer IV, αλλά σε καμία περίπτωση ή απόσταση τη μπροστινή θωράκιση ενός Panther ή ενός Tiger που ξεκινούσε από τα 140 χιλιοστά

Αν και το πυροβόλο του δεν του έδινε τη δυνατότητα να διαπεράσει τη μπροστινή θωράκιση των γερμανικών βαρέων αρμάτων, η ταχύτητα και η ευελιξία του μαζί με την αργή ταχύτητα περιστροφής των πυργίσκων των βαρέων αρμάτων, του έδινε τη δυνατότητα να επιτίθεται στο πλαινό και πίσω μέρος τους όπου η θωράκιση ήταν λεπτότερη και να είναι έτσι περισσότερο αποτελεσματικό

Η μόνη διαφορετική έκδοση του M18 Hellcat ήταν το Μ39, το ίδιο όχημα δηλαδή χωρίς τον πυργίσκο, για τη μεταφορά προσωπικού (8 ανδρών), εφοδίων ή για τη ρυμούλκηση πυροβόλων, το οποίο διέθετε μόνο το πολυβόλο M2 Browning. Αν και όλοι οι καταστροφείς αρμάτων των Ηνωμένων Πολιτειών αποσύρθηκαν μετά το τέλος του πολέμου, αρκετά M18 υπηρέτησαν στον αμερικανικό στρατό μέχρι το 1957

Δυνάμεις, Ηνωμένες Πολιτείες

Αξιολόγηση : 4.30/5
Αξιολογήστε αυτό το άρθρο
Το παραπάνω κείμενο είναι πρωτότυπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του σε οποιοδήποτε μέσο χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των συντακτών. Αν επιθυμείτε να το χρησιμοποιήσετε, παρακαλούμε ενημερώστε μας προηγουμένως
Θεωρείτε οτι το άρθρο αυτό είναι ελλειπές ή ανακριβές; Δημοσιεύσετε το δικό σας άρθρο ή συμπληρώστε το παραπάνω, πατώντας εδώ
Σχετικά άρθρα

Yokosuka MXY-7 Ohka, Tank Destroyer